واژه‌های من

به مهمانی واژه‌های من خوش آمدید.

واژه‌های من

به مهمانی واژه‌های من خوش آمدید.

  • ۱
  • ۰

من خرداد 1373 دیپلم گرفتم و چند ماه قبل از آن برای کنکور سراسری ثبت نام کرده بودم. موقع پر کردن فرم ثبت نام، اطرافیانم خیلی تأکید کردند که در نوشتن مشخصاتم بسیار دقت کنم چون یک اشتباه کوچک ممکن بود به دردسر بزرگی تبدیل شود.

مأمور ثبت احوال اسم مرا در شناسنامه‌ام کبرا با الف نوشته بود. شاید به خاطر موج عربی‌زدایی از زبان فارسی که آن روزها حتی باعث ایجاد تقویم شاهنشاهی هم شده بود. 

به هر حال از لحظه‌ی ثبت نام در کنکور سال 73، اسمم کبرا با الف شد و از آن به بعد وقتی کسی برایم می‌نویسد کبری، گمان می‌کنم غریبه‌ای را نامیده است که من نیستم. 

پی‌نوشت: چرا در 16 سالگی دیپلم گرفتم؟ یکی از عموهایم به پدرم پیشنهاد داده بود حالا که زمان جنگ است و معلوم نیست اوضاع چطور پیش برود، بچه‌ها را تشویق کنید تابستان‌ها جهشی بخوانند و دو سال تحصیلی را در یک سال تمام کنند. من دوم و چهارم ابتدایی را جهشی خواندم.

  • ۹۶/۰۶/۱۴
  • کبرا حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">