واژه‌های من

به مهمانی واژه‌های من خوش آمدید.

واژه‌های من

به مهمانی واژه‌های من خوش آمدید.

  • ۰
  • ۰
این روزها به خاطر نزدیک شدن ماه محرم، به عروسی‌های مختلف دعوت می‌شویم. ما هنوز خانواده‌ای سنتی با روابط گسترده و رسوم متنوع فامیلی هستیم. 
چیزی که در بیشتر عروسی‌های جدیدتر، توجهم را جلب کرده و سوالاتی در ذهنم پدید آورده است، اختلاف فرهنگی آشکار خانواده‌های عروس و داماد است. حدود بیست سال قبل، خانواده‌هایی که می‌شناسم زیر بار چنین ازدواج‌هایی نمی‌رفتند. شاید حتی دختر یا پسر هم خواستار وصلت با چنین خانواده‌ای نمی‌شدند.
اما به مرور موارد بیشتری می‌بینم از پسرانی که در خانواده‌های سنتی و مذهبی بزرگ شده‌اند و برای ازدواج، سراغ دختران لوند و مدرن می‌روند. در کمال تعجب، دختران می‌پذیرند و خانواده‌ی پسر هم برخلاف گذشته، چندان مخالفتی با انتخاب پسر خود ندارد. 
اگر یک پژوهشگر مسائل اجتماعی بودم، این نوع ازدواج‌ها را با دقت بیشتر و از زوایای گوناگون، رصد می‌کردم. 
  • ۹۶/۰۶/۰۹
  • کبرا حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">