واژه‌های من

به مهمانی واژه‌های من خوش آمدید.

واژه‌های من

به مهمانی واژه‌های من خوش آمدید.

  • ۰
  • ۰
این روزها به اهمیت نقشهٔ راه می‌اندیشم. تصویر زیبا و رویایی آینده، هر چقدر هم جذاب باشد، بدون راهنمای عملی رسیدن، دست‌نیافتنی است. لازم است بعد از هدف‌گذاری، از خودم بپرسم چطور می‌خواهم به آن برسم. 
یاد چشم‌اندازهای پنج‌ساله و ده‌ساله می‌افتم که روی کاغذ، دلفریب به نظر می‌رسند اما بسیاری از آنها هرگز حصار واژه‌ها را ترک نمی‌کنند تا خود را با محک عمل، بیازمایند. 
باید به ملزومات اهدافم بیندیشم و برای رسیدن به آنها ره‌توشه بیندوزم. گاهی حتی یک جمله هم بسیار راهگشاست؛ مشعل فروزانی می‌شود برای طی مسیر و به زانوانم قوت تاب آوردن می‌بخشد. 
  • ۹۶/۰۸/۰۳
  • کبرا حسینی

نظرات (۳)

  • معصومه شیخ مرادی
  • سلام کبزی جان از دیدن وبلاگت خوشحال شدم.
    فکر می کنم زندگی بیش از آنچه فکر می کنیم محل آزمون و خطاست بسیاری از آدمها رادیده ام که به راه و مسیر و هدف خود مطمئن بوده اند والبته آدمهای مطمئنی هم بهنظر می آمدند اما بعد از گذشتن ماهها یا سالها می دیدم مسیرشان عوض شده، انگار همه تا حدی در هاله های از ابهام و دودلی و شک به سر می بریم نمی دانم چه چیزی مطمئن مان می کند شاید خاصیت زندگی همین است که هر دفعه چیزی را ظاهرا مطمئن انتخاب کنیم بااو تا جایی پیش برویم و آنجا بفهمیم نه این هنوز آن چیزی نیست که می خواستیم و همه اینها البته به ما می آموزند که کچا و چگونه برویم اینروزها مطالبی از اریک اریس اگر اشتباه نکنم در متمم خواندم وقت کردی سرچ کن و پیدایش کن او ایده های جالبی دارد هر چند خیلی شاید به ما نزدیک نباشد اما الهام بخش است بخصوص برای کمالگراها سعی می کنم در وبلاگم از او بنویسم برایم دوست داشتنی بود.
    پاسخ:
    بله. واقعاً قدم در راه گذاشتن، خیلی وقت‌ها کل مسیرمون رو عوض می‌کنه.
  • ناهید عبدی
  • کبرای نازنین
    به تجربه فکر می کنم برای شروع کردن، اتفاقا نباید به دنبال نقشه راه کامل و از پیش تعیین شده باشیم. شاید بیشترین چیزی که کمک کننده باشه اینه که از خودمون بپرسیم چه قدم کوچکی، همین امروز، می تونم بردارم. لازم نیست ته مسیر رو همین امروز ببینیم. همین که پا تو مسیر بگذاریم، سخت ترین مرحله رو پشت سر گذاشتیم.
    به قول شاعر که می گه تو پای به راه در نه و هیچ مپرس
    خود راه بگویدت که چون باید رفت

    پاسخ:
    ممنونم. یادآوری ارزشمندی بود.
  • فاطمه غیثی
  • سلام کبرای عزیزم.

    خیلی زیبا و دانشین نوشتی.

    اگر دوست داشتی، برایمان از تجربه‌هایت درباره‌ی چگونگی نوشتن نقشه‌ی راه هم بنویس.

    برایت بهترین‌ها رو آرزو می‌کنم.

    پاسخ:
    از نظر لطفت ممنونم. سعی می‌کنم بنویسم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">